Cercar en aquest blog

11 de des. 2010

Pastelet de pastanaga

Holas!!

ja està aquí ja arriba el pastelet tictititictic... M'estrenoooo!!M'estreno amb la primera recepta que vaig trobar a un blog que m'encanta, aix quins nervis...
http://mylittlethings.com/2009/04/en-estos-momentos-mi-preferido.html


Originàriament la meva voluntat de reproduir aquest curiós i poc conegut postre prové d'una cafeteria ben a propet de casa meva, Vreneli a Rius i Taulet, un dia el Gito me la va presentar i a partir d'aquí hi he passat moltes vegades i he fet d'amfitriona per propis i estranys. Entre galetes casolanes, pastissos i sucs antigripals enseguida em vaig fixar en 2 delícies que són sens dubte les meves prefes: el pastís de plàtan i xoco i el de pastanaga.

Així que com anava a Villa Giménez per celebrar el cumple i allí tenen un preciós forn em vaig decidir per sorprendre a l'audiència que donava ben poc per un pastís pastanaguero... El resultat final... cap intoxicació, alguna cara de sorpresa, algun apunt per millorar però molt bona acollida i un bon regust abans del cafè!!mmm

Podeu llegir la recepta al enllaç però us explico com i amb què el vaig fer:

Ingredients:

130 gr.mantega
200 gr.sucre moreno
Una mica de canyella en pols
Un polsim de nou moscada ratllada
3 cullerades grans de llet
2 ous batuts
170 gr. de de pastanaga ratllada (resultat de 3 o 4 pelades)
50 gr. d'anous
200 gr. de farina integral
3 culleretes de llevat en pols
un polsim de sal
Pel 'glassejat':
200 gr. formatge tipus philadelphia
50 gr. sucre glass
2 cullerades de nata líquida
Manos a la obra:
Fondre la mantega al micro (en funció descongelar) fins que quedi totalment líquida.
Barrejar en un bol la mantega fosa, la canyella, la nou moscada, la pastanaga ratllada, el sucre i els ous batuts, removent fins que quedi una massa.
Després tamitzar (leáse utilitzar un colador de reixa per a que no quedin grumolls) la farina amb el llevat i la sal, afegint-ho a la barreja anterior.
Després de remoure bé hi posem també les anous que haurem 'matxacat' abans en un morter.
Finalment per fer-lo més suau hi afegim la llet.
Un cop feta la massa preparem el motllo untant-lo amb una mica de mantega i farina per a que no s'enganxi. Ben barnitzat només queda bolcar la barreja i al forn!
El forn el precalentarem a 180º (només per sota) i un cop hi posem la creació l'hem de deixar 1 horeta, comprovant que estigui cuit amb un punxó, si surt net... LISTO... el deixem refredar.
Per fer-lo com el del Vreneli vaig decidir glassejar-lo amb els ingredients que us he posat més amunt, només cal barrejar-los tots fins que quedi una crema i estendre per sobre el pastís. He de dir que segons el meu germà aquesta capa va quedar més tova que el original, així que el proper cop provaré de posar-lo una estona a la nevera perquè faci com una 'costra'...


Demà assajaré aquest pastisset a la minimansión amb recursos limitats, així que el provaré com queda al micro per portar-lo a la feina dilluns.

Bé, res més, ja em direu que us sembla... BON PROFIT!

salut i bons aliments!

8 comentaris:

  1. Ala que bo!!!!! I quin honor que jo et portes a la cafeteria.

    Pues saps que, provaré de fer-lo a caseta per a el dinar de St Esteve, ja explicaré ple blog que tal el resultat, així m'estrenaré en la reposteria, que mai he fet dolços i pastisos.

    ResponElimina
  2. jejeje, segur que et quedarà estupenduuu!!ja ens explicaràs...

    ResponElimina
  3. Que pedazo de pinta que tiene esto. Felicidades
    "El rojales"

    ResponElimina
  4. Doncs la prova amb el micro ha sortit bé!!!així que repetiré per qui ho vulgui tastar!!
    Gracias rojales!!

    ResponElimina
  5. Dilluns el vaig provar i encara hi somio!! estava deliciós sita!! enhorabona!!
    au vinga ara que ja t'has estrenat volem més receptes eh!!
    la del pollo yakitori no estraia malament!!

    ResponElimina
  6. jeje, gràcies guapa!!
    en breu vindrà el pollo... crec que caurà el cap de setmana!

    ResponElimina
  7. Sita, proba a fer el glassejat amb sucre glass, formatge philadephia i mantega liquida. Quan la mantega es refreda es solidifica i agafa la textura que busques pel glassejat.

    ResponElimina
  8. Gràcies anònim!!!ho provaré a veure que tal surt... una gran aportació:)

    ResponElimina