Cercar en aquest blog

21 de des. 2010

Coliflor amb beixamel i xips de carxofa

Holas!

aquest platet el vaig fer fa uns dies i m'encanta!és bastant 'socorrido' i més diver que menjar la coliflor bullida o saltada (que amb allets i pebre vermell també està boníssima).

Segur que hi ha millors maneres i crec aniré experimentant en posar-hi diferents formatges per exemple o fer farcellets... de moment vaig optar per posar-hi uns xips de carxofa per contrastar textures, i només en mitja horeta de cuina a 2 fogons no va quedar gens malament!


Ingredients:
  • Coliflor
  • Patates si es vol
  • Oli
  • Farina
  • Llet
  • Mantega o margarina
  • Nou moscada
  • Sal
  • Pebre
  • Pernil dolç o cansalada
  • Ceba
  • Formatge rallat
  • 1 carxofa
 Manos a la obra:

Primer de tot bullim la coliflor amb aigua amb sal y unes gotetes d'oli. Diuen que posant molla de pa no fa olor...jo opto per obrir la finestra. Amb 10 minutejos estarà perfecte, però punxem per veure si està tova sense desfer-se.
Mentre en una paelleta posem una mica de mantega amb ceba ratllada. Quan agafi coloret es posa una cullerada de farina i removem (jo amb cullera de fusta... no sé ben bé perquè...) i afegim la llet removent per a que no es facin grumolls fins que es vagi espessint i fent la beixamel. Mentre esteu en faena hi afegiu un polsim de sal, pebre i una pizquita de nou moscada.
Un cop apagat el foc, posem en una safata la coliflor ben escorreguda i la cobrim amb la beixamel. Per sobre una bona quantitat de formatge, el pernilet o cansalada i unes boletes de mantega. Qui tingui forn ho podrà gratinar allí, en el meu cas vaig haver de recórrer al gratinador del micro.
Mentre s'està gratinant es neteja la carxofa traient les fulles més verdes, les puntes i el tall, i la laminem. Després la fregim amb abundant oli calent i les escorrem en paper de cuina posant-hi sal.
Ara només queda treure la coliflor gratinada i posar-hi al damunt les carxofes... i a taula!!

Bon profit, salut i bons aliments!sitos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada