Cercar en aquest blog

31 de maig 2012

Versió Sita de l'Amanida Alemana

Holas!

ja comença l'estiu i amb les calors venen de gust les amanides i passar-se poca estona a la cuina.

Aquesta recepta em recorda al cole de quan era petita... era festa major quan hi havia patates amb frankfurt i maionesa, així que aquí teniu una oda a aquells temps versionada!

Ben segur que podeu afegir complements com tàperes o cogombrets però en aquest cas jo vaig recórrer a la senzillesa com a plat principal, ja que també pot ser un bon acompanyament o formar part d'un assortit com els tradicionals de bars/frankfurt amb barres de tapes i braves...



Ingredients
  • 2 patates grans
  • Uns grans de pebre negre
  • 1 fulla llorer
  • 1 ou
  • 2 frankfurts grans
  • Mitja ceba tendra
  • 3 cullerades de maionesa
  • 1 culleradeta de mostassa
Manos a la obra

Les patates es poden bullir com jo en aquest cas, però sinó podeu utilitzar el Lekué o el micro per guanyar temps. Així doncs, si opteu per la versió tradicional poseu les patates netes i senceres en una olla amb aigua, sal, el pebre i el llorer per bullir-les (sabreu que estan fetes si punxeu i estan tendres). També cal bullir l'ou amb les patates o a banda, segons el gust del consumidor.

Un cop bullit tot ho refresqueu amb aigua, ho peleu i talleu en daus per reservar.

Els frankfurts es poden bullir o fregir, jo opto per fer-hi uns talls i posar-los al micro un minut i mig, queden cuits, sense greix i no arriben a explotar (vigileu no posar-hi massa potència!! o tindreu un walking dead). També procedim a tallar-los en rodanxes i barregem amb el que hem reservat anteriorment.

En el mateix recipient només queda afegir la ceba tendra trinxada ben petita i guardem fins que tot estigui fred i mentre fem la salsa.

Jo vaig fer servir maionesa de pot, més fàcil impossible, i hi afegeixo la mostassa de Dijon per donar-hi un toc especial, només cal remenar-ho bé fins que no es distingeixi un de l'altre amb una cullereta.

Cobrim tot el que havíem reservat amb aquesta maionesa, decorem amb una mica d'ou i cap a la nevera per servir ben fresquet!


Salut!sitos i gons aliments

2 comentaris:

  1. Mmmm Sita, quina bona pinta, i a aquestes hores, quina gana!!! doncs la faré un dia, a veure què tal, que mai l'he fet però m'agrada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. a alimentarse y vitaminizarseee!!i més tu!!!ja m'explicaràs que tal surt...sitos

      Elimina