Cercar en aquest blog

10 d’abr. 2012

Torrijas o torrades de Sta Teresa pecaminoses

Holas!

digerint encara la setmana santa o els Sants 4 dies de festa us presento el meu estreno en els menjars tradicionals d'aquestes dates penitents, tot i que encara no estic del tot convençuda que no siguin un pecat dels grossos...



Aquesta és la manera com les vaig fer jo, hi ha milers de receptes, formes i colors, però a casa meva sempre s'ha aprofitat el pa sec, generalment de barra, i ja se sap que com a casa la mama...

Ingredients
(per 9 unitats si en voleu més... a multiplicar se ha dicho!)
  •  9 llesques de pa dur d'entre 1 o 2 dits d'amplada
  •  mig litre de llet (jo vaig fer servir desnatada per allò de la operación bikini...)
  •  1 branca de canyella
  •  canyella en pols
  •  cacao en pols
  •  pell de llimona
  •  sucre
  •  oli de girasol
  •  1 ou

Manos a la obra

Primer infusionem la canyella amb el tros de pell de llimona sense la pell blanca, i un parell de cullerades de sucre. El temps del foc i la paciència és relatiu, però és important que no bulli fins a sortir com un heiser, en el meu cas va estar uns 10 minuts a foc mig i vigilant molt.

Apartem la llet del foc i esperem mínim mitja horeta a que es refredi, i en una safata posem el pa sec fins que s'impregni bé (en uns 5 minutets ja estarà sense sobrar res de llet), i seguidament passem cada llesca per ou batut amb un polsim de canyella en pols i el cacao.

Escalfem l'oli en una paella, i quan estigui ben calent anem afegint les torrades fins que quedin daurades. Les dipositem en un plat amb paper absorbent per a que reculli l'oli sobrant i en calent afegim per sobre sucre.

I amb compte de no cremar-vos ja teniu el vostre pecat llest! Sin pecado concebidas.



Salut!Sitos i gons aliments! Sita

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada