Cercar en aquest blog

30 de set. 2011

Sopa freda de meló amb pernil

Hola!

tot i que ja no és estiu encara coleja la calor i es poden trobar melons bons... així doncs aquí teniu un plat refrescant, senzill i una forma diferent de menjar fruita.

De receptes per una sopa freda de meló n'hi moltes, però després de diverses proves a mi la que més m'agrada és aquesta:



Ingredients
  • Meló madur
  • 100 ml nata líquida
  • gotes de suc de llimona
  • pernil salat
  • sal
  • pebre
Manos a la obra

És senzil i el resultat dependrà en bona part de si el meló surt bo o no, així que jo us recomano tastar-lo abans no sigui que feu tota la feinada per després assaborir una sopa de 'pepino'...

Depèn de quanta gent posareu més ingredients o no, jo us posaré les quantitats per aproximadament 4 persones... palmo más palmo menos...

Netegem el meló i el tallem a daus fins obtenir aproximadament un kg de carn de meló sense pell ni llavors.
Posem aquesta polpa en un recipient i la triturem amb el minipimer amb una velocitat mitjana i molt de carinyo (si voleu textures més fines podeu fer servir la una liquadora i un xino per després, però a mi amb el minipimer ja m'agrada).

Un cop triturat afegiu unes gotes de suc de llimona, un raig de nata líquida (diuen que més o menys uns 100 ml per kg de meló), sal i pebre i tornem a batre fins que tot estigui ben barrejat, i el posem a la nevera mínim un parell d'horetes per a que al servir-la estigui ben freda!

Just abans de servir posem els talls de pernil al forn o bé amb un micro amb grill amb paper fins que quedin cruixents (si les voleu posar en cru també queda bé però cuit dona un toc més de purpurina...) i les tallem a tires petites dins de cada bol o plat fons amb la sopa ben freda... i a menjaaar!!

Gon profit!salut i bons aliments!sitos

2 comentaris:

  1. Hola Mon Sita, té molt bona pinta. La nata deu ser de la cuinar, no? o de la líquida per a muntar? no és que m'entusiasmin les sopes fredes, però té bona pinta, sembla com una revisió del clàssic meló amb pernil. Doncs Gon profit!!!!

    ResponElimina
  2. sí Triche nata de cuinar!ja em diràs que tal ;) a mi m'encanta!sitos

    ResponElimina