Cercar en aquest blog

28 de febr. 2011

Pasta amb formatge de Burgos i pesto d'espinacs i festucs

Holas!

fa dies que volia penjar aquesta recepta la vaig agafar de:
http://www.directoalpaladar.com/recetas-de-pasta/tallarines-con-queso-de-burgos-y-pesto-de-espinacas-y-pistachos-receta

i la vaig fer per la visita dels diberos a la coveta, va sobrar pesto que congelat vaig reutilitzar per un soparet amb la gordita glamour aquest cop amb macarrones, i he de dir que el segon cop estava millor que el primer, ja que en el primer experiment va quedar una mica soseta... a la segona un punt més de sal i una mica més de parmesà i mooolt bona!a més el toc del formatge fresc contrasta molt bé amb el pesto!



(La foto no és massa bona... però és el que hi ha...)

Els ingredients són en la recepta original per 4 persones, però crec que en poden menjar 6... aquest va ser el meu cas i no per ser precisament garrepa amb la salsa, alegria!

Pel pesto:
  • 400 gr. d'espinacs fresques=1 bossa de florette/condis
  • un grapat de pinyons
  • un grapat d'anous
  • 50 gr de festucs/pistatxus
  • 100gr de formatge parmesà
  • 100 ml oli d'oliva
  • sal
  • pebre
 Resta de plat:
  • Pasta (uns 100 gr per persona) ja sigui fresca o seca de tallarines/espaguettis/macarrons/elquehihagialadespensa
  • 150 gr de formatge de Burgos
Manos a la obra:

Posem una olla amb aigua a bullir i mentre arrenca anem fent el pesto. És molt senzill... posem tots els ingredients triturant amb el minipimer fins obtenir una massa cremosa, jo vaig posar-ho tot menys el parmesà que el vaig afegir al darrer moment per tornar a triturar una estona més. No té secret, només paciència i carinyo.. ah i vigilar no escatxigar..

Quan l'aigua de l'olla bulli i posem sal i tirem la salsa, seguint les indicacions que posa al envàs de cocció (no us passeu amb el temps!), i mentre fem una remenada de tant en quant perquè no s'enganxi tallem el formatge de burgos a daus.

Un cop bullida la pasta només queda emplatar amb la taula ja parada perquè no es refredi, posem al fons els tallarins, a sobre els daus de formatge fresc i coronem amb el pesto.

Salut, gon profit i bons aliments!Sitos

1 comentari:

  1. És una meravella, una troballa de la cuina.. us ho recomano.. està boníssim!!

    La gordita

    ResponElimina