Cercar en aquest blog

5 de febr. 2011

Crema de coliflor al parmesà o aprofitament de coliflor ja bullida

Holas!

fa dies, aprofitant que tenia coliflor bullida vaig pensar en fer-la d'una altra manera i aquesta recepta em va inspirar: http://www.directoalpaladar.com/recetas-de-sopas-y-cremas/receta-de-crema-de-coliflor-al-parmesano (aquest blog m'encantaaaa!!)

La veritat, és que va ser una troballa, el toc del parmesà li dóna un gust diferent i el resultat final molt cremós i gustós em va encantar!!el que vaig fer va ser el següent:



Ingredients:
  • Coliflor i patata que ja tenia bullida
  • Ceba
  • Nata o llet
  • Oli
  • Pernil
  • Formatge parmesà en tros
  • Sal
  • Pebre
Manos a la obra:

Amb un rajolí d'oli fregim la ceba fins que quedi rossa. Un cop fet això afegim la coliflor i patata ja bullida i ben escorreguda (segur que amb la recepta original quedarà més gustós, però la qüestió era aprofitar la verdura que ja tenia bullida...), la deixem sofregir una mica perquè agafi el gust i corregim de sal i pebre.

Quan ja estigui amb coloret i bona olor, s'afegeix la nata (en funció de la quantitat de verdura i de la textura que vulgueu n'afegireu més o menys, jo hi vaig posat un tetrabick petit sencer) i es deixa que faci xup-xup uns 5 minutets.

Passat aquest temps es retira del foc i es passa per la minipimer (jo ho vaig fer a la mateixa olla) fins que quedi un puré més o menys espès segons gustos i colors. Quan obtinguem la barreja desitjada es ratlla el formatge parmesà a sobre (jo ja que em vaig tirar a la piscina ho vaig fer a lo grande, i no vaig escatimar formatge però tingueu en compte que és un formatge amb gust intens...) i es remena bé.

Un cop fet això es posa un moment més al foc per a que es fongui i es barregi tot, així que a remenar una miqueta, per després d'uns minutets retirar per emplatar.

Ara només quedar donar-hi color, posant el puré al plat i virutes de pernil en cru per sobre... i mmm a la taula!!



Bé, espero que us agradi, salut, bon profit i bons aliments!
Sitos

3 comentaris: