Cercar en aquest blog

2 de gen. 2011

Ciao 2010 amb sopa de ceba

Holas!!!

heu sobreviscut al cap d'any?jo i els meus mocuelos sí, i crec que deu ser gràcies a una sopa de ceba que em vaig regalar amb motiu de la visita germanocunyadil. És un manjar digne de princeses del gel, i ja des de ben petita m'encantava el dia en que ma mare la preparava, tota la casa, tot el dia i tot el fred exterior feien olor a ceba i formatge i et deixava els mofletes ben vermells durant un parell d'horetes...

La meva adaptació no arriba a la categoria mestra de la progenitora  però és un apanyu que enganya el paladar i alegra l'esperit... ahi vaa.



Ingredients:

  • Un tupper de caldo de la mama/propi o bé un brick d'aquest ja preparats
  • Una cullerada gran de mantega/margarina
  • 1 ceba gran
  • Formatge ratllat que es fongui
  • Biscottes (jo poso els de 7 cereals o les xapates que m'encanten... però seria loquehayenladespensa style).
  • Si es vol un ou per persona.
Manos a la obra:

Primer uns passos previs imprescindibles: descongelar el tupper prèviament si teniu la sort de trobar-ne un al congelador i a més pelar la ceba i laminar-la per a que quedi fina (jo tinc un estri que em va tupendo per això... ja us en parlaré un dia...).

En una olla petita posem la mantega per a que es fongui, i quan ja ho estigui hi afegim la ceba a foc lent per a que es vagi potxant. Mentre ho tenim en marxa i sense oblidar-ho (cal anar remenant de tant en tant i quan vagi agafant color posar una mica de sal) agafem bols, tasses, plats fondos, cassoles de fang, orinals o qualsevol estri on no vessi la sopa i pugui anar al micro o al forn. Jo en aquest cas vaig optar per tasses grans, i en el fons vaig posar un bsicotte fet a trossos (si es vol es pot fer amb pa sec o pa torrat però aquesta és la variant ràpida) i a sobre una muntanya de formatge ratllat i un polsim de pebre negre, i ho reservem.

Per altra banda, quan veiem que la ceba ja està tendre i té coloret afegim el brou a l'olla i esperem que faci xupxup (forma popy de dir que faci un parell o tres de bullides). Un cop fet això ho retirem i afegim aquest brevaje que comença a ser màgic a les tasses que havíem reservat fins a omplir-les. En cas que volguéssim posar-hi un ou, aquest és el moment, un ou cru dins de la tassa.

I amb tot i més ho posem al micro a gratinar (aquells que tinguin forn estan de sort ja que si el preescalfeu i ho gratineu allí us quedarà més bonic i cruixent en la part superior), després d'uns 4 minutejos ho traiem amb compte de no cremar-nos i ja està llest per menjar!Ojú que si ho feu immediatament caldrà que bufeu ben fort abans de posar-vos la cullera a la boca...



Bé espero que us agradi i us revitalitzi, així que salut!bon profit i bons aliments per aquest nou any!!Sitos

2 comentaris:

  1. ja l'hem provat de fer i ens ha sortit boníssima!!!! gràcies per ensenyar-me!!!!

    ResponElimina
  2. jeje de res, a disponer!!heu fet els deures!!muas

    ResponElimina